Top 3 beste boeken over beleggen in 2024 – [TEST & REVIEWS]

Laatst bijgewerkt: 14 dec. 2022

Iedereen die interesse heeft in beleggen, weet dat er veel verschillende boeken over dit onderwerp bestaan. Een goede belegging begint dan ook met goede informatie. Maar hoe vind je nu het juiste boek over beleggen? Bestevoormoeders.nl heeft de taak op zich genomen de top 10 van beste boek over beleggen uitgebreid te testen. Na uitvoerig onderzoek kunnen we met trots een top 10 samenstellen. We beginnen met onze favorieten in een TOP 3. Benieuwd welke 3 boek over beleggen door ons als beste uit de bus kwamen? Lees dan snel verder hieronder.

Angela

Hi! Mijn naam is Angela en ik ben trotse moeder van 3 kinderen! Ik heb 3 kinderen van verschillende leeftijden en weet dus het een en ander over het opvoeden van kinderen. Hiernaast ben ik ook al jaren alleenstaande moeder en kan ik mij goed verdiepen in waar een vrouw naar op zoek is? Vragen over een van mijn reviews? Laat dan een reactie achter!

Onze top 3 boeken over beleggen  – Als best getest in 2024

Bestevoormoeders.nl heeft in totaal 10 boeken over beleggen uitgebreid getest. Op basis van meerdere criteria zoals prijs, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid, hebben we uiteindelijk een top 10 van beste boeken over beleggen kunnen samenstellen. We beginnen met onze favorieten in een TOP 3.

Benieuwd welke 3 boeken over beleggen door ons als beste uit de bus kwamen? Lees dan snel verder hieronder.

Andere reviews:

Enthousiast geworden van deze boek over beleggen productreview? Kijk dan ook eens naar andere reviews van onderstaande geteste producten:

1. Beleggen voor Dummies.

Beleggen voor Dummies biedt je alles wat je nodig hebt om je doelen te bereiken. Je leert hoe je je rendementskansen kunt vergroten door middel van verschillende beleggingsmogelijkheden, zoals aandelen, beleggingsfondsen, obligaties, trackers en nog veel meer. Met behulp van het beleggingsplan leer je hoe je je geld kunt laten groeien. Daarnaast krijg je ook tips en adviezen om je inzet ten volle te benutten. Je leert hoe je een innovatief beleggingsplan kunt opstellen en hoe je je eigen portefeuille kunt beheren. Met deze waardevolle strategieën en tips kun je de juiste keuzes maken om succesvol te beleggen. Je krijgt ook enkele tips over het verkrijgen van financiële informatie en het beheer van risico's. Als je zoekt naar een beginnershandleiding om de basisprincipes van beleggen te begrijpen, is Beleggen voor Dummies je ideale partner.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

2. Trendtrading.

Trendtrading biedt een innovatieve manier om meer rendement te behalen op je investeringen. Door gebruik te maken van specifieke technieken, kan je meer geld verdienen met je aandelenportefeuille. Je leert de trends op de financiële markten te herkennen, zodat je sneller en beter kan inspelen op de markt. Trendtrading biedt een uitgebreid systeem met tools en begeleiding, zodat je de juiste transacties kan uitvoeren. Je krijgt een uniek inzicht in de marktontwikkelingen en kunt zo je investeringen beter afstellen. Je leert hoe je de juiste strategie moet kiezen en hoe je je portefeuille effectief kan beheren. Trendtrading biedt een unieke mix van kennis, technologie en service. Je krijgt toegang tot de meest recente marktinformatie en kunt zo op de hoogte blijven van de actuele trends. Daarnaast bieden ze een persoonlijke begeleiding bij het maken van investeringsbeslissingen, zodat je op een verantwoorde manier kan handelen. Met Trendtrading kun je op een slimme manier rendement maken op je beleggingen.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

3. Over geld praat je wel.

Over Geld Praat Je Wel is een boek dat iedereen die met financiën aan de slag wil, op een toegankelijke manier helpt en begeleidt. Het is een praktische en inspirerende handleiding om op een leuke manier meer te leren over geldzaken. Het boek richt zich op de basisprincipes van financiële investeringen en heeft als doel om de lezer in staat te stellen een goed begrip te krijgen van financiële producten, budgettering, spaar- en beleggingsstrategieën en meer. Het geeft de lezer een goed begrip van financiële termen en begrippen, met een speciale focus op het maken van slimme investeringsbeslissingen. Over Geld Praat Je Wel bevat ook informatie over de verschillende soorten financiële producten, zoals spaar- en beleggingsrekeningen, aandelen, obligaties, goud en andere edelmetalen, opties en meer. Er worden ook praktische tips gegeven voor het bewaken van financiële doelen en het beheren van uw financiële vermogen. Daarnaast bevat het boek ook inzichten en ervaringen van financiële professionals, waardoor lezers meer inzicht krijgen in hun financiële situatie. Over Geld Praat Je Wel helpt u uw financiële situat.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

Andere goede boeken over beleggen –   Beste boek over beleggen #4-10

Is onze top 3 niet helemaal jouw ding? Geen zorgen! We hebben nog meer boeken over beleggen getest en een review erover geschreven.

Ieder boek over beleggen in de lijst hieronder is zeker een goed product. Bekijk direct de rest van de top 10 vergelijk de rest van de reviews. Hopelijk zit er een product bij dat helemaal in jouw straatje past.

4. De psychologie van geld.

De psychologie van geld is een diepgaand onderzoek naar hoe mensen omgaan met geld. Morgan Housel, voormalig columnist van The Wall Street Journal, deelt korte verhalen met tijdloze lessen over rijkdom, hebzucht en geluk. Het boek laat zien dat goed omgaan met je geld niet alleen gaat over kennis, maar ook over gedrag. Geld is een onderwerp dat veel verschillende emoties en gevoelens oproept, waardoor mensen hun financiële beslissingen niet alleen op basis van logica nemen. Het boek gaat in op de verschillende manieren waarop mensen met geld omgaan, zoals het omgaan met hebzucht, egoïsme en de verleidingen die financiële markten met zich meebrengen. Ook wordt er ingegaan op de verschillende manieren waarop mensen hun geld kunnen beheren, zodat ze hun financiële doelen kunnen bereiken. Uiteindelijk vertelt het boek hoe mensen hun financiële toekomst kunnen veranderen met het nemen van verstandige beslissingen. Met behulp van verhalen, kennis en verschillende inzichten, helpt De psychologie van geld je de psychologie van geld te begrijpen, zodat je je financiën beter kunt beheren en je toekomst veil.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

5. De intelligente belegger.

De Intelligent Investor is een krachtig hulpmiddel voor iedereen die geïnteresseerd is in beleggen. Het boek biedt uitgebreide gidsen en technieken om risico's te begrijpen en te beheersen. Het is geschreven door Benjamin Graham, een van de meest invloedrijke beleggers van de 20e eeuw, waardoor het boek een waardevolle opleiding in beleggen biedt. De Intelligent Investor bevat een unieke verzameling beleggingsfilosofieën en principes, die zich richten op de lange termijn. Het boek leert lezers hoe ze hun beleggingsportfolio kunnen structureren, hoe ze hun portefeuille kunnen diversifiëren en hoe ze de beste investeringsbeslissingen kunnen nemen. Daarnaast biedt het boek een rijke bron aan informatie om risico's en kosten te begrijpen, waardoor u gemakkelijker goede beslissingen kunt nemen. De Intelligent Investor is een must-have voor iedereen die geïnteresseerd is in beleggen. Het biedt een diepgaande analyse van beleggingsstrategieën en principes die nuttig zijn voor iedereen die wil leren hoe hij of zij een betere belegger kan worden. Het boek bevat ook handige tips en gidsen om u te.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

6. De technisch analist in de wereld van beleggen | ISBN: 9789090361734 | Scoren met Geld.

Dit boek maakt deel uit van een serie die financiële beginners op weg helpt en hen leert hoe de wereld van beleggen werkt. De technisch analist in de wereld van beleggen is geschreven door een ervaren professional en is een must-read voor elke belegger die zich wil verdiepen in technische analyse. In dit boek biedt de auteur een theoretisch kader, waarna het vervolgens praktijkgericht wordt. Daarnaast worden er verschillende verhandelbare instrumenten, geavanceerde technieken en grafieken besproken. Er worden ook tips en handige trucs aangereikt om u te helpen meer winst te maken met uw beleggingen. De technisch analist in de wereld van beleggen is een waardevolle bron voor iedereen die zelfstandig aan de slag wil met de technische analyse. Het boek biedt een overzicht van de meest recente theorieën en technieken in dit veld en wordt geleverd met een praktisch handboek en een uitgebreid overzicht van de meest gebruikte technische indicatoren. Dit boek is een onmisbaar hulpmiddel voor elke belegger die zich wil verdiepen in technische analyse.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

7. De beleggingsillusie.

Deze twaalfde druk van De beleggingsillusie is een must-have voor beleggers die hun vermogen op verstandige wijze willen laten groeien. Marius Kerdel en Jolmer Schukken hebben een geraffineerde illusie blootgelegd die veel vermogensbeheerders en beleggingsfondsen in stand houden: dat je met hun hulp de markt kunt verslaan. Maar de feiten spreken een andere taal. Vaak zien beleggers hun netto beleggingsresultaat slechter worden dan het marktgemiddelde. De auteurs helpen je deze illusie te doorzien, de psychologie van het beleggen te begrijpen en terug te keren naar de basis. Met praktische en toegankelijke oplossingen en drie vuistregels krijg je houvast om je vermogen eenvoudig en verstandig te beleggen. Kortom, De beleggingsillusie is een must-have voor iedereen die wil begrijpen hoe de beleggingswereld in elkaar steekt.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

8. Haerlem Reeks 20 Spaanse ooggetuigen over het beleg van Haarlem (1572-1573).

De Haerlem Reeks 20 Spaanse ooggetuigen over het beleg van Haarlem (1572-1573) biedt een inzicht in de belegering van Haarlem vanuit een unieke perspectief. Door de Spaanse ooggetuigen krijgt u een kijkje in de verhalen die de tijd overleefd hebben. Deze verhalen, die gebaseerd zijn op brieven en berichten van de soldaten, zijn door Barbara Kooij vertaald. Zo krijgt u een beter inzicht in de belegering van Haarlem. Deze bronnen geven u een kijkje in de gebeurtenissen tijdens de belegering van Haarlem. Ze geven een beeld van de opstand tegen de Spaanse overheersers, de verwoestingen die werden aangericht en de voorbereidingen die de stad deed om te overleven. Ook krijgt u een kijkje in de gedachten van de belegeraars en hun verhalen over de zwaar beproefde stad. Door deze teksten krijgt u een beter inzicht in de verhalen die de tijd heeft overleefd. Zo kunnen we een levendige herinnering aan de belegering van Haarlem bewaren. De Haerlem Reeks 20 Spaanse ooggetuigen over het beleg van Haarlem (1572-1573) biedt een kijkje in de gebeurteniss.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

9. Heavy Metal.

Heavy Metal van Jan Longeval is een must-read voor elke liefhebber van goud. In dit boek wordt goud in al zijn aspecten geanalyseerd. Longeval geeft een diepgaande analyse van de ongeëvenaarde chemische eigenschappen van dit edelmetaal, evenals de buitenaardse oorsprong van alle goud dat we delven op aarde. Ook wordt er een licht geworpen op de gouden draad die doorheen de wereldgeschiedenis loopt. Verder wordt er een inzicht gegeven in de rol die goud zal spelen binnen een nieuw economisch bestel en wat het betekent voor je beleggingsportefeuille. Er worden ook verrassende economische en monetaire inzichten gedeeld en tal van misverstanden over goud uit de weg geruimd. Heavy Metal is een must-read voor iedereen die meer wil weten over goud. In deze diepgaande analyse kom je meer te weten over de geschiedenis en het gebruik van goud, de invloed ervan op de wereldeconomie en de toekomstige rol die het zal spelen. Boordevol interessante informatie, verrassende inzichten en economische kennis, is dit boek een must voor elke belegger of liefhebber van goud.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

10. Mind Over Markets 2nd.

Mind Over Markets 2nd is een praktische handboek dat een duidelijk pad biedt om de onderliggende logica achter Market Profile te begrijpen en toe te passen in de echte wereld. Het boek is geschreven voor serieuze handelaren en beleggers en is georganiseerd rond de vijf basisstappen van het leerproces. U vindt er informatie over hoe u de marktdynamiek kunt interpreteren door middel van de organisatie van prijs, tijd en volume. Het boek bevat ook een overzicht van de verschillende technische analysemethoden die u kunt gebruiken, waaronder kandelaars, trendlijnen, retracementen en ondersteunings- en weerstandsniveaus. Daarnaast biedt het handboek een diepgaand inzicht in de marktstructuur, waardoor u beter kunt begrijpen hoe zich vormende patronen zich ontwikkelen en veranderen. U leert hoe u de markt kunt interpreteren door de open, hoog, laag en slotprijs te vergelijken met de vorige dagen. U krijgt ook een beter inzicht in de marktcycli, waaronder de consolidatiecycli, waardoor u betere handelsbeslissingen kunt nemen.

Bekijk de SCHERPSTE prijs

Laat onze boeken over beleggen productreviews jou helpen!

Keuzes maken is niet altijd even makkelijk. Zeker nu er in de huidige tijd zoveel verschillende  boeken over beleggen op de markt zijn. Wij van Bestevanmoeders.nl willen jou helpen de keuze makkelijker te maken. Wij hebben voor jou alvast een TOP 3 geselecteerd van de beste boeken over beleggen in 2024. Over elk product hebben wij na uitgebreide testen en onderzoek, een review geschreven. In totaal geven we een top 10 boek over beleggen die voor ons uit alle producten als best getest in 2024 naar voren kwamen.

Op deze website vind je dus alleen maar goede boeken over beleggen en is het aan jou om de reviews te lezen en te kijken welke je het meest aanspreekt. Wij hopen dat je een weloverwogen keuze kunt maken uit de best geteste boeken over beleggen in 2024!

Nog meer reviews:

Tot slot over de beste boek over beleggen reviews

Het is zo moeilijk om de juiste keuze te maken als we het hebben over de perfecte cadeau voor de kersverse moeder in ons leven. Gelukkig hebben we deze lijst met top 10 boeken over beleggen, waaruit we zeker een perfecte keuze kunnen maken. Deze lijst heeft ons echt geholpen om een uiteindelijke beslissing te maken. We willen de aanstaande moeder van harte feliciteren met de komst van haar baby. We zijn er zeker van dat het boek dat je uit deze lijst hebt gekozen, precies is wat je zoekt. De moeder in je leven zal je eeuwig dankbaar zijn voor je aandacht voor haar. Deze cadeau zal haar een levenslange betekenis hebben. Dus als je op zoek bent naar een geweldig cadeau voor de kersverse moeder in je leven, dan raden we je aan om te kiezen uit deze top 10 boeken over beleggen. We hopen dat deze lijst je geholpen heeft en dat je nu klaar bent om de perfecte keuze te maken. Gefeliciteerd met de aanstaande komst van je baby!

Vragen en antwoorden over de beste boeken over beleggen

Waar letten jullie op bij het schrijven van jullie TOP 10 beste boek over beleggen in 2024?

Bij het testen en het beoordelen van boeken over beleggen kijken we naar diverse aspecten. Natuurlijk kijken we naar de kwaliteit, naar wat het merk te bieden heeft en naar het gebruikersgemak. Een boek over beleggen moet namelijk wel makkelijk te gebruiken zijn! Uiteraard kijken we ook naar de prijs en of deze in verhouding is met de kwaliteit van het product.

Is bestevoormoeders.nl een webshop?

Nee! Bestevoormoeders.nl test en beoordeelt alleen producten die wij interessante vinden voor onze lezers. De producten die wij reviewen zijn dan ook niet te koop via onze website. Wel geven we per boek over beleggen review aan waar je de scherpste prijs voor dat product vindt en sturen we je via de knop ‘Bekijk de SCHERPSTE prijs’ door naar die webwinkel.

Hoe weet ik of jullie boeken over beleggen productreviews betrouwbaar zijn?

Wij nemen bij het schrijven van een review altijd verschillende factoren mee. Wij letten bij het testen van een product op verschillende aspecten, zoals de kwaliteit van het product, de voor- en nadelen en de prijs. Ook kijken wij naar beoordelingen van andere mensen over het boek over beleggen product. Deze mening van andere boek over beleggen gebruikers lijkt ons ook een belangrijke factor.

Mocht je de informatie in onze reviews missen, dan horen wij dat uiteraard graag van je!

Disclaimer:

Wij stellen onze reviews met veel zorg en oog voor detail samen. Echter blijven onze reviews wel een mening. Wij zijn zelf geen webshop, maar verwijzen je door naar een webshop met naar onze mening de scherpste prijzen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de producten of zaken rondom de aanschaf. Wel krijgen wij een kleine vergoeding als het product via onze link uiteindelijk wordt verkocht. Mocht je fouten op de pagina zien of je hebt ideeën voor producten die wij kunnen reviewen, laat het ons dan vooral weten!

Gepubliceerd op: 27 jun. 2022